158 km de autostradă construiți exclusiv de roboți, drone și utilaje autonome

noiembrie 1, 2024

Într-un proiect extrem de ambițios, China asfaltează o porțiune de 158 de kilometri a autostrăzii Beijing-Hong Kong-Macao folosind drone și roboți autonomi.

Dronele echipate cu camere de înaltă rezoluție au supravegheat autostrada pentru a identifica nevoia de reparații, în timp ce roboții au executat refacerea suprafeței cu precizie. Această metodă a redus semnificativ timpul necesar pentru finalizare și a minimizat întreruperile de trafic, asigurând un flux mai fluid pentru șoferi.

Roiul de drone Sany a fost folosit la refacerea autostrăzii și a prezentat progrese tehnologice remarcabile. Gama de echipamente a inclus o mașină de asfaltare fără pilot, care a funcționat folosind algoritmi avansați, sistemul de poziționare prin satelit Beidou, care oferă o precizie la nivel de centimetru, precum și o rețea de comunicații cu latență scăzută, care a permis planificarea traseului în timp real și control operațional minuțios.

Acest sistem a asigurat o „urmărire precisă a lucrărilor și o rulare lentă”, lucruri care au minimizat subcompactarea și au evitat ratarea unor secțiuni, garantând în cele din urmă calitatea și durabilitatea drumului.

Această abordare inovatoare elimină nevoia de role mici utilizate în mod obișnuit pentru tăierea marginilor, permițând ca suprafața drumului să fie formată într-o singură etapă și sporind semnificativ atât eficiența muncii, cât și calitatea.

Siguranța a fost o prioritate de top în proiect, dronele fiind echipate cu mai multe strategii redundante de protecție. Acestea includ măsuri de siguranță colaborative, garduri electronice, sisteme de oprire de urgență și sisteme de percepție și evitare a obstacolelor. În funcție de nivelul de risc, echipamentul poate decelera, întrerupe sau executa o oprire de urgență în timp real, asigurând operațiuni în siguranță pe tot parcursul proiectului.

Însă punctul central al acestui proiectul a fost o piesă cu tehnologie revoluționară, care a realizat o premieră mondială, prin așezarea unei porțiuni de asfalt de 19,25 metri lățime la o singură trecere.

Autostrada, denumită adesea „Canalul de Aur”, este o arteră vitală de trafic nord-sud în China, care conectează regiunile dezvoltate economic. A câștigat notorietate în octombrie 2015, când a avut loc unul dintre cele mai grave blocaje din lume, afectând aproximativ 750 de milioane de oameni în timpul sărbătorilor de Ziua Națională. Incidentul a fost declanșat de un punct de control nou instalat, care a forțat traficul să fuzioneze de la 50 de benzi la doar 20.