În culisele stației de metrou de lângă Colosseum, unul dintre cele mai sensibile situri arheologice din lume
Perspectivele construcțiilor în Europa de Est rămân favorabile pentru 2026
CFR SA semnează un contract de peste 2,1 miliarde lei pentru modernizarea liniei feroviare Craiova – Caransebeş
Cei mai activi antreprenori generali din România, după numărul de proiecte
Peste 65% din lucrările pe drumuri județene sunt reparații
PORR Construct depășește 80% progres fizic pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești
Stadiul fizic al lucrărilor pe cei 9,86 km ai Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) a depășit 80%, potrivit informațiilor publicate de PORR Romania. Antreprenorul general a început lucrările în vara anului 2023 și se află în avans față de graficul inițial, cu termen de finalizare stabilit în […]
Depouri și autobaze între vechi și nou: proiecte active și direcții de evoluție
Depouri și autobaze sunt instalații cheie în infrastructura transportului public. Depourile servesc tramvaiele/troleibuzele (și, în general, materialul rulant feroviar urban), iar autobazele adăpostesc autobuzele din flota de transport local. De exemplu, în București STB exploatează mai multe depouri de tramvai și autobaze, așa cum arată datele companiei (8 autobaze și 7 depouri de tramvai în […]
Cine livrează înainte de termen? ‘Speed to Market’ în construcțiile românești
Lista nu este exhaustivă, dar arată o tendință evidentă: tot mai multe șantiere sunt finalizate înainte de termenul inițial. În tehnologie, “speed to market” este indicatorul suprem: cât de repede ajunge un produs de la idee pe piață. În construcții, termenul a fost preluat recent, dar sensul e la fel de puternic: finalizarea unui proiect […]
Premieră în România: sectorul feroviar devine prioritar, în detrimentul infrastructurii rutiere
În perioada următoare, principalele surse de finanțare din transporturi vor fi direcționate către sectorul feroviar, în defavoarea celui rutier, o premieră pentru România, a declarat Robert Dobre, director în cadrul Departamentului de Finanțare pe Programe Europene din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în cadrul evenimentului Zilele Feroviare. „Vreau să vă spun că ceea ce urmează, […]
Cursa contra cronometru pe șantierele feroviare: ce se întâmplă cu proiectele de miliarde?
Din ianuarie 2024 până în prezent, platforma Victa monitorizează 296 proiecte feroviare în România, cu un buget total de circa 78,20 miliarde lei. Distribuția pe stadii de dezvoltare arată complexitatea programelor în derulare: 1 proiect în stadiu de intenție, 163 în proiectare, 22 înainte de execuție, 94 în construcție, 7 în amenajare, iar 9 proiecte […]
9 luni de construcții în România: ce ne arată piața?
Victa a înregistrat 38.754 proiecte de construcții în intervalul 1 ianuarie – 30 septembrie 2025, cu o valoare estimativă totală de aproape 760 miliarde RON. Acest volum include și proiecte începute anterior (unele devansate din anii precedenți). Datele INS confirmă un ritm accelerat al industriei: în primele șapte luni ale lui 2025 volumul lucrărilor de […]
Drum strategic în vestul României: DJ 684 va conecta trei județe
Un proiect rutier major va conecta județele Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara prin modernizarea Drumului Județean 684, pe o lungime totală de 56 km. Valoarea totală a investiției este de 88 milioane de euro, din care aproape 48 milioane provin din fonduri nerambursabile prin Programul Regional Vest, gestionat de ADR Vest. Traseul modernizat va avea două […]
Cel mai lung tronson de drum expres dintr-un singur contract: Focșani – Brăila, 900 mil. euro
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila, cu o valoare de aproximativ 4,29 miliarde lei (circa 900 mil. euro, fără TVA). Lucrările vor fi realizate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, coordonată de UMB. Traseul va avea 73,5 […]
Imagini de pe șantierul Rogfast: cel mai lung tunel rutier subacvatic din lume
Norvegia se pregătește să transforme mobilitatea pe coasta sa de vest prin proiectul Rogfast, un tunel subacvatic de 27 de kilometri, care va deveni cel mai lung și mai adânc tunel rutier din lume. Construit de Skanska, cel mai mare contractor civil din Norvegia, tunelul va conecta orașele Stavanger, Haugesund și Bergen, reducând timpul de […]
Cel mai mare parc eolian din Moldova prinde viață: STRABAG instalează primele turbine
STRABAG România avansează semnificativ în realizarea parcului eolian Deleni, parte a clusterului Prowind North din județul Vaslui, unde acționează ca antreprenor general pentru PPC Renewables România. Proiectul include 23 de turbine eoliene GE Vernova, fiecare cu o capacitate de 6,1 MW, însumând o putere instalată totală de 140 MW. La finalizare, prevăzută pentru sfârșitul anului […]