Lucrările pentru construirea pasajului rutier din zona Florești – Cluj-Napoca au intrat în prima etapă, care presupune forarea celor 20 de piloți de fundație. Pasajul, cu o lungime totală de aproximativ 300 de metri, este gândit ca o legătură strategică între viitorul Spital Regional de Urgență (SRU), zonele rezidențiale din Florești și principalele artere comerciale ale Clujului.
Potrivit companiei Viarom, lucrările avansează într-un ritm susținut, cu obiectivul de finalizare până la sfârșitul anului 2025. Pentru a permite desfășurarea șantierului în siguranță, traficul a fost deviat pe două bretele provizorii, fără reducerea numărului de benzi.
Pasajul va permite lărgirea DN1 și introducerea unei benzi dedicate transportului public
Pasajul suprateran, care va avea două deschideri de câte 58 de metri și va traversa DN1 în zona accesului către viitorul SRU, este o etapă esențială în modernizarea infrastructurii din zonă. Ulterior, proiectul va permite extinderea drumului național de la patru la șase benzi între Cluj-Napoca și Florești, pentru a introduce o bandă dedicată transportului public și una pentru ambulanțe.
Piloții forați necesari pentru susținerea structurii vor fi montați pe mijlocul DN1, iar lucrările la acest segment se desfășoară cu trafic deviat pe o porțiune de 200 de metri. Deși circulația se desfășoară în continuare pe patru benzi, pe tronsonul deviat a fost instituită o restricție de viteză de 30 km/h, pentru siguranța participanților la trafic și a echipelor de lucru.

Investiții majore în infrastructură și sănătate în Cluj-Napoca
În paralel, autoritățile pregătesc demararea lucrărilor la tronsonul II al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (CMCN), o investiție de peste 2 miliarde de euro, care va conecta zone cheie precum Făget, Calea Turzii și Bd. Muncii. Contractul de execuție urmează să fie semnat în luna mai.
Etapa I a modernizării DN1, care asigură conexiunea cu viitorul SRU, este realizată de asocierea Viarom Construct – Electrogrup, în cadrul unui contract de 100 de milioane de lei, finanțat prin Programul Operațional Transport 2021–2027. Lucrările includ amenajarea unei intersecții denivelate cu sens giratoriu și supratraversare.
SRU Cluj, o investiție strategică în sănătatea regiunii
Spitalul Regional de Urgență Cluj va avea o capacitate de 850 de paturi și va deveni un centru regional pentru tratarea cazurilor critice și complexe. Acesta va include facilități moderne precum un centru de cardiologie, un bloc operator integrat, servicii de spitalizare de zi și chirurgie de zi.
Costul actualizat al proiectului se ridică la 660 de milioane de euro, față de estimarea inițială de 578 de milioane. Finanțarea provine din fonduri europene și naționale, completate de un împrumut de 250 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții. Spitalul ar urma să devină operațional în 2026, conform planurilor oficiale.
Citește și: