Creșterea vertiginoasă a valorii Bitcoin a atras atenția brandurilor și retailerilor de lux, stimulând un interes crescut pentru acceptarea criptomonedelor ca metodă de plată, pentru a accesa noi surse de bogăție și a construi loialitatea investitorilor în crypto.
Până de curând, doar câteva branduri de lux, inclusiv LVMH precum și brandurile de modă deținute de Kering Gucci și Balenciaga au experimentat metode de plată în crypto, dar în ultimele săptămâni, magazinul de lux francez Printemps a anunțat că s-a asociat cu cel mai mare schimb crypto din lume, Binance, și cu Lyzi (compania franceză de tehnologie financiară) pentru a accepta criptomonede, inclusiv bitcoin și ethereum, în magazinele sale din Franța – devenind astfel primul magazin de lux european care face acest lucru.
Mișcarea a fost observată de alte branduri și retaileri care arată un interes de a se alătura. „Au fost destule solicitări – a generat interes,” a spus David Princay, președintele Binance Franța, care a spus că compania este în discuții cu alte mărci de lux.De exemplu, producătorul de brichete și stilouri de lux S.T. Dupont a declarat că intenționează să accepte plăți în criptomonede în două magazine din Paris chiar de sărbători. În domeniul experiențelor, compania de croaziere Virgin Voyages a început în această lună să ofere primul său produs care acceptă bitcoin că opțiune de plată – un abonament anual de 120.000 de dolari pentru o croazieră de până la un an pe navele sale.
Mărcile de lux căutau de mult timp să atragă clienți înstăriți din industria tech, deschizând magazine în centre comerciale de lux din Silicon Valley și lansând produse precum Apple Watch-ul de la Hermes care combină brățările din piele cusută ale creatorului francez de genți Birkin cu ceasul conectat al gigantului tehnologic Apple. Acum, noua bogăție generată de fluctuatiile recente ale bitcoinului vine într-un moment în care industria de lux se confruntă cu cea mai mare scădere din ultimii ani și caută noi surse de creștere.
Balenciaga a emis recent un portofel din piele destinat deținerii hardware-ul „Stax” al companiei de portofele crypto Ledger. Accesoriul din piele neagră, care se vinde pentru 350 de euro (368 dolari), include un breloc și un charm cu Turnul Eiffel, precum și un cip NFC amplasat sub logo-ul brandului. Astfel, oferirea plăților în criptomonede poate fi o modalitate pentru companii de a se prezenta drept inovative, mai degrabă decât „un brand învechit”.
Experții spun că adoptarea noilor tehnologii este esențială pentru a ajunge la o clientela mai tânără. În acest context, entuziaștii monedelor cripto, cei care nu sunt încă inițiați ori cei au nevoie de mai multe educație în acest domeniu se pot deja înscrie la cea de-a treia ediție a Crypto Expo Europe.
“Într-o lume în care luxul și inovația merg mână în mână, adopția criptomonedelor redefinește piața globală. Crypto Expo Europe aduce viitorul mai aproape, devenind locul unde se întâlnesc vizionarii blockchain-ului și liderii noii economii digitale.”
Cel mai mare eveniment din sud-estul Europei, ce va avea loc între 3-5 martie în București la Radisson Blu va pune accent pe soluțiile viitorului în tehnologiile blockchain și va asigura participanților:
– acces la lideri de decizie din companii globale;
– detalii strategice și tactici de investiție;
– informații despre oportunități de investiție.
Biletele pot fi achiziționate pe www.cryptoexpoeurope.com
Metamask și Mastercard au colaborat pentru a lansa un program pilot pentru un card de debit crypto în SUA, dar o mare parte dintre adepții cripto din comunitate au criticat această mișcare, spunând că subminează ethosul criptomonedelor. Aceștia susțin că structura cardului anulează descentralizarea și libertatea financiară, piloni fundamentali ai criptomonedelor. Potrivit spuselor utilizatorilor nemulțumiți, cardul va constrânge utilizatorii la sistemele bancare tradiționale.
Cu ajutorul cardului de debit, utilizatorii pot cheltui direct din portofelele lor Metamask, simplificând tranzacțiile cripto. Aceștia pot converti criptomonedele în monedă fiat în timp real, pe măsură ce tranzacționează prin Linea, o rețea rapidă din Ethereum. Cardul Metamask a fost promovat că o modalitate de a evita procesul complicat de transfer al criptomonedelor către o bancă sau un schimb centralizat înainte de a cheltui. Entitățile partenere susțin că acest card va stimula adoptarea criptomonedelor de către public.
Metamask și Mastercard au mari așteptări de la programul pilot. Lansarea cardului în SUA urmează unor lansări anterioare în UE, Marea Britanie, Brazilia, Mexic și Columbia, cu monede eligibile.
Pentru unii, parteneriatul cu Mastercard este văzut că o tentativă de a submina autonomia pe care se bazează criptomoneda. De asemenea, există îngrijorări legate de securitate: portofelul Metamask a fost supus unor atacuri frecvente. Au fost menționate și costurile asociate cu cardul de debit. Există temeri că taxa de schimb procentual ar putea fi ridicată, între 6 și 9%. Deoarece cardul vă fi nereglementat, va atrage taxe mari pentru Metamask și Mastercard, în timp ce utilizatorii vor fi afectați, contrar promisiunii criptomonedelor.
“Pilotul cardului Metamask le oferă oamenilor mai multă libertate să cheltuiască crypto. Cardul Metamask reprezintă un pas important în eliminarea fricțiunii care a existat tradițional între blockchain și comerțul din lumea reală.”, spun adepții lui.
Pe de o parte, Metamask are caracteristici de securitate robuste pentru a asigura că acest card este protejat împotriva manipulării și dificil de piratat. Pe de altă parte, Mastercard dispune de o rețea largă de comercianți, oferind cardului posibilitatea de a cheltui rapid, ieftin și sigur.