interviu realizat de Alina Murg
General Membrane și-a construit reputația prin pași constanți și decizii asumate, evitând drumul scurt al trendurilor efemere și mizând pe produse gândite să răspundă nevoilor reale din șantier. De la primele membrane aduse din Italia până la fabricile și liniile de producție din România, compania a evoluat într-un ritm propriu, combinând know-how internațional cu specificul pieței locale.
Astăzi, General Membrane nu înseamnă doar hidroizolații, ci un portofoliu extins de soluții care ating zone precum termoizolațiile, produsele lichide sau șindrila bituminoasă, toate cu un accent puternic pe sustenabilitate și inovație aplicată.
Despre cum se comunică inovația, ce înseamnă diferențierea într-un domeniu unde toată lumea vorbește despre calitate și cum arată viziunea pe termen lung a brandului, am stat de vorbă cu Mirabela Zaharia, Marketing Manager General Membrane.
General Membrane este un brand cu tradiție și un nume puternic în domeniul materialelor pentru construcții. Cum ați descrie astăzi gama de produse și ce aduceți nou pe piață?
Brandul General Membrane a fost și încă este clădit încet, organic, fără scurtături. Când produsele sunt create să răspundă nevoilor clienților și nu unui trend de pe o rețea socială, recunoașterea și stabilitatea în piață vin ca o consecință naturală.
Deși fabrica General Membrane de la Buzău și-a început producția în 2009, produsele marca General Membrane, fabricate pe atunci în Italia, se găseau deja pe piața românească de câțiva ani, într-adevăr într-o gamă mult mai limitată fată de sistemele disponibile azi.
În fabrica din România am pus laolaltă know-how-ul și tehnicile de producție italiene cu cerințele specifice pieței autohtone, rezultând în cei peste 15 ani de producție o gamă variată de soluții de hidroizolații și termoizolații.
În ultima perioadă ați vorbit mult despre diversificare și inovație. Care sunt cele mai recente produse lansate și ce beneficii aduc pentru clienți și parteneri?
Inovația pentru noi înseamnă a rezolva probleme și a oferi soluții partenerilor noștri, chiar dacă trebuie să le inventăm. Având propriul laborator și departament de cercetare și dezvoltare, putem testa rapid multiple variante de produse noi.
Anul trecut am lansat gama Bituart, membrane bituminoase decorative, atât în varianta pentru acoperișuri plane, aplicate la flacără, cât și pentru acoperișuri înclinate, cu compound autoadeziv. Iar vara aceasta am început producția de șindrila bituminoasă, termo-adezivă sau autoadezivă, disponibilă în 3 modele și 4 culori.
O particularitate aparte a acestor produse este că se adresează și sectorului do-it-yourself, prin variantele de compound autoadeziv, ușor de montat, fără flacără sau alte ustensile specifice. Evident, ne referim la proiecte mici, accesibile, ce nu necesită condiții speciale de muncă.
Inclusiv anumite produse lichide se adresează sectorului DIY, vopseluri sau membrane lichide ușor de pus în operă, perfecte pentru protecția hidroizolației sau pentru a scădea temperatura la nivelul suportului pe timp de vară.

Aveți o capacitate de producție importantă în România. Ne puteți spune mai multe despre fabrică și despre investițiile recente?
Ultimii 7 ani au însemnat pentru noi o extindere atât a spațiului, cât și a capacitații de producție. În 2019 s-a mărit capacitatea de producție pe linia de membrane bituminoase prin achiziționarea de utilaje noi, iar în 2024 am început producția pe ce-a de-a doua linie, specializată în membrane subțiri, membrane fără armatură sau cu finisaj metalic.
Dar noi nu mai producem doar membrane bituminoase, acum câțiva ani am lansat General Termo, un sistem termoizolant cașerat cu membrană bituminoasă, urmat de linia de produse lichide (amorse, vopseluri și membrane lichide) eco-friendly, pe bază de apă. Din acest an am început, așa cum am menționat deja, și producția de șindrilă bituminoasă, pe a treia linie de producție.
De câțiva ani dezvoltăm în țară centre logistice, care să asigure o livrare mult mai promptă a produselor General Membrane: am început cu centrul logistic de la Cluj acum aproape 20 de ani și în anul 2025 avem depozite la Constanța, Timișoara, Brașov, Suceava și Craiova. Suntem mândri că putem livra marfa mai rapid decât o firmă de curierat tradițională.


Știm că ați inaugurat și o fabrică de polistiren. Cum se integrează aceasta în portofoliul General Membrane și ce valoare adăugată aduce?
Fabrica de polistiren expandat are legătură cu sistemul General Termo, care necesită cantități mari de polistiren expandat de duritate mare ( 150kPa, 200kPa). Inițial, linia de polistiren expandat a deservit exclusiv acoperirea nevoilor interne de producție.
Cerințele constante din partea colaboratorilor pentru polistiren expandat ne-au determinat să mărim capacitatea de producție printr-o linie nouă, instalată într-o fabrică nouă. Capacitatea mai mare de producție ne-a deschis oportunități pe piața pofilelor decorative din polistiren expandat.
Iar investiția în utilaje performante de tăiat și echipa tehnică capabilă să customizeze fiecare proiect în parte, ne-au făcut un furnizor important pentru polistirenul de panta, o soluție tehnică din ce în ce mai abordată de colaboratorii noștri.
Dacă ne uităm spre tendințele actuale, construcțiile nZEB (near Zero Energy Building) sunt deja o necesitate. Cum răspunde General Membrane acestei provocări?
Preocuparea General Membrane pentru energie verde este chiar mai veche decât conceptul nZEB în sine.
General Membrane funcționează în prezent și contribuie la construirea unui viitor, în care construcția durabilă este norma și nu o excepție meritorie. Soluțiile de impermeabilizare propuse utilizează exclusiv materiale reciclabile și sunt produse cu respect pentru planetă și persoanele care o populează.
Încă din 2009 pe acoperișul fabricii din Italia a fost instalat un sistem fotovoltaic pentru producția de energie electrică curată. Și la Buzău a fost implementat sistemul General Solar PV pe acoperișul fabricii în anul 2023. Suntem astfel și beneficiarii propriului sistem inovator fotovoltaic impermeabil integrat, General Solar PV.
Pentru a produce membranele sale hidroizolante, General Membrane favorizează utilizarea materialelor eco-compatibile, inclusiv utilizarea materiilor prime reciclate: poliesterul cu care sunt produse armăturile membranelor hidroizolante provine din recuperarea sticlelor PET provenite din colectarea separată a deșeurile municipale și polimerii modificatori utilizați ce pot proveni din reciclarea materialelor plastice post-consum.
Aceleași membrane, la sfârșitul vieții lor, sunt complet reciclabile (pot deveni, de exemplu, conglomerate asfaltice care ne repară drumurile), reducând astfel impactul general asupra mediului și promovând construcții durabile.
Dincolo de produse și inovație, ce tipuri de proiecte mari realizați în România? Știm că sunteți implicați inclusiv în infrastructura rutieră.
Gama variată de produse General Membrane acoperă toate sectoarele ce au legătură cu impermeabilizarea și termoizolarea suprafețelor, de la proiecte mici sau reparații făcute în regim DIY până la mari ansambluri rezidențiale, clădiri industriale și proiecte de infrastructură.

Într-adevăr, pentru cel din urmă tip, avem o gamă specială de produse, cu cerificări și acreditări atât pentru infrastructura rutieră cât și feroviară. Sistemele noastre au fost folosite, fără excepție, pe toate tronsoanele de autostradă executate în ultimii ani. Și spunem sisteme, pentru că nu furnizăm doar membrane bituminoase de poduri, ci și produse poliuretanice, dispozitive acoperire rosturi, aparate de reazem, amorse și membrane lichide anti-carbonatare.
Asistența tehnică în șantier pe care General Membrane o asigură la toate proiectele de infrastructură este modalitatea prin care noi sprijinim partenerii cu expertiza specialiștilor noștri, dar ne și asigurăm că sunt îndeplinite toate cerințele legate de aplicarea produselor și sistemelor noastre.
În spatele tuturor acestor realizări stă echipa. Ce înseamnă „spiritul General Membrane” pentru oamenii care lucrează aici, în România?
Dincolo de fabrici noi, produse inovatoare și linii de producție, considerăm cea mai mare realizare General Membrane este ECHIPA, un ecosistem perfect între aprovizionare, logistică, producție și vânzare, care de peste 20 de ani se dezvoltă și se îmbogățește cu fiecare nou membru!

Dincolo de partea de business, cum arată acțiunile de CSR ale companiei? În ce proiecte v-ați implicat pentru comunitate și mediu?
Există și avantaje când îți desfășori activitatea în provincie! Comunitatea mică, omogenă, în care toată lumea se cunoaște cu toată lumea ne-a dat o mai bună viteză de reacție că răspuns la diverse probleme din zona socială, educațională sau de mediu. Cele 2 activități de împădurire din 2019 și 2022 au devenit rapid evenimente locale și au atras mulți participanți, chiar și din alte județe.
Responsabilitatea socială a venit că o urmare firească a dorinței noastre de a „investi” în comunitate acum, de a acorda, prin acțiunile noastre, o șansă în plus la educație acolo unde este nevoie.
Alături de partenerul nostru de fapte bune, CERT Transilvania, am ajutat acolo unde a fost nevoie, în spitale în timpul pandemiei, la familii nevoiașe în prag de sărbători, în școli din zone greu accesibile, cu cărți adunate de la colegi pentru o bibliotecă în inima munților sau biciclete dăruite pentru cea mai mare bucurie de 1 iunie.
Aici intră în joc și marketingul. Cum reușiți să faceți cunoscute produsele General Membrane într-o piață unde toată lumea vorbește despre „calitate și inovație”? Care este diferențiatorul vostru real?
Un rol esențial în promovarea soluțiilor și produselor General Membrane îl are „ Academia de Hidroizolații”, un program de training-uri pentru colaboratorii noștri. Prima ediție a avut loc în 2014 și de atunci câteva sute de colaboratori ne-au trecut pragul.
Iar procesul educațional a fost bidirecțional, am învățat unii de la alții, noi despre realitățile din șantier, ei despre normative și legi. Tot de la colaboratori am aflat că marea majoritate a hidroizolatorilor nu au diplome care să le ateste pregătirea, școlile românești nu mai au clase care să pregătească tinerii pentru această meserie.
Și așa ne-am apucat de organizat cursuri acreditate de Ministerul Educației și astfel am devenit sigura companie din România care oferă această posibilitate colaboratorilor săi, diplome de calificare profesională pentru meseria de izolator hidrofug.
În plus, cursurile sunt o oportunitate excelentă pentru colaboratorii noștri de a se familiariza și testa produse noi sau pe care nu le folosesc în mod obișnuit. Calitatea nu este un concept, ci este o realitate palpabilă, ce poate fi testată „la cald” sau ” la flacără”, ca să folosim termenii din domeniu.
Ce ne diferențiază? Faptul că suntem conștienți că fiecare produs e „work în progress”, cerem permanent feedback privind produsele noastre, acceptăm critici constructive și suntem mereu dispuși să ne îmbunătățim soluțiile.

Dacă privim în viitor, unde vedeți General Membrane România peste 10 ani? Și care este „visul” companiei dincolo de cifre și profit?
Extinderea capacității de producție și explorarea de noi piețe, atât în România, cât și în regiune , investiții mai mari în cercetarea și dezvoltarea de produse și tehnologii noi, procese de producție sustenabile, cu impact redus asupra mediului sunt câteva obiective pe care le vom atinge în viitorul apropiat.
Ne dorim să fim recunoscuți că standard de inovație în ceea ce privește calitatea și fiabilitatea produselor. Asta nu înseamnă o cotă de piață mare, ci încrederea partenerilor și colaboratorilor noștri.

Urmăriți activitatea și produsele General Membrane pe:
Website | Facebook | LinkedIn