Pe scurt:
- Nu se va putea circula pe toți 80 de km dintre Buzău și Focșani în 2024
- Fără date exacte, în primele 6 luni ale lui 2024 cei de la UMB probabil că au stabilit un record național, conform API.
Pe larg:
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, compania UMB a stabilit un record național prin așternerea unui volum imens de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un astfel de interval de timp, pe A7 Buzău -Focșani. Cu toate astea, șoferii încă nu vor putea circula pe toți cei 80 de km dintre Buzău și Focșani în acest an. Premierul Marcel Ciolacu și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu au promis finalizarea întregii secțiuni Buzău – Focșani (82 km) înainte de termen, adică în decembrie 2024, însă constructorul a declarat că speră finalizarea proiectului, dar nu garantează inaugurarea.
API menționează că „primul lot, ciotul de la Buzău, are termen contractual august 2024 și, după cum este evident, nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, celălalt capăt, celebra “cocoașă” de la Focșani. Septembrie este un obiectiv fezabil pentru a circula pe cocoașă, însă doar între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D sperăm în octombrie”.
Totuși, sunt șanse destul de mari să se inaugureze alte segmente în 2024 între Focșani și Buzău, devansat, secțiunile centrale ce au termen contractual aprilie 2025.
API mai transmite că ,în ciuda efortului colosal a UMB, ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate, cât și terasamente (umpluturi), asfalt și, desigur, parapetele de protecție, marcajele și elementele critice din afara părții carosabile.”