În prezent, se circulă pe mai mult de 1100 de kilometri de autostradă și de drum expres, urmând să se deschidă în curând un tronson pe Autostrada Moldovei. Se demarează lucrările și pe tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, care face parte din traseul A1 București-Nădlac. Acest tronson reprezintă cea mai lungă porțiune din cele 5 planificate pentru această autostradă, cu o lungime de 37,4 km.
În perioada 2023-2024 au fost inaugurați 120.7 km de autostradă și drum expres din cei 250 inițial promiși, potrivit Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Topul constructorilor de austostrăzi după progresul procentul se prezintă astfel:
#1. Ozaltin
Referitor la constructorii de șosele de mare viteză din țară, în fruntea topului constructorilor de autostrăzi se află turcii de la Ozaltin. Aceștia domină din nou topul, cu lucrările la Autostrada Ford Otosan și cu cel mai mare progres de pe marile șantiere de infrastructură rutieră românească.
Potrivit estimărilor oficialilor de la Transporturi, Ozaltin a înregistrat un avans de 15 puncte procentuale pe acest tronson, care urmează să fie dat în circulație până la finalul anului.
#2. Pizzarotti – Retter
Asocierea Pizzarotti – Retter se clasează pe locul doi, avansând cu încă 9 puncte procentuale lotul 1 Dumbrava-Mizil al A7 Ploiești-Buzău. Lucrările la acest lot sunt în proporție de 69% finalizate, urmând să fie dat în trafic tot anul acesta.
#3. Coni – Trace
Podiumul este completat de asocierea Coni – Trace. Aceștia au înregistrat un progres de 6.5 puncte procentuale după doar două luni pe lotul vecin din A7, Mizil – Pietroasele. Realizat în proportie de 68%, acest lot va fi inaugurat în 2024.
#4. Alsim Alarko
Cu un avans de 6.4 puncte procentuale în două luni, turcii de la Alsim Alarko se ocupă de lotul 1 Glina – Vidra al Autostrăzii Bucureștiului. Lucrările la acest lot sunt aproape complete, iar începând de luna viitoare se va putea circula pe sectorul sudic între DN4 și A2.
#5. China Civil Engineering Construction Company (CCECC)
Un constructor nou pe piața din România, CCECC au raportat un prim avans de 6 puncte procentuale pe lotul A3 al Ao Nord. Oficialii de la Transporturi și-au exprimat aprecierea pentru acest start bun al constructorului.
#6. UMB
Grupul UMB are un progres de 6 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord al A7 Buzău – Focșani, lucrările fiind realizate în proporție de 45%. Aceștia se află și pe locurile 8, 10 și 11 cu progres de 4 puncte procentuale pe tronsonul 4 al drumului Express Craiova – Pitești, un avans de 3.57 pe lotul 2 Vadu Pășii – Rm Sărat al A7 Buzău – Focșani, respectiv 3 puncte pe lotul 3 Răcăciuni – Bacău al A7 Focșani – Bacău.
#7. Nurol
Turcii de la Nurol au avut un prim avans de 5 puncte procentuale pe lotul Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău. La acest loc, echipa Nurol lucrează cu alt constructor din Turcia, și anume Makyol.
#8. UMB
Așa cum s-a menționat, UMB ocupă și poziția numărul 8 pentru tronsonul 4 al drumului Expres Craiova – Pitești, cu un progres de 4 puncte procentuale.
#9. Porr
În acest top se află și constructorul austriac Porr, raportând un progres de 3.93 puncte procentuale pentru secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la acest lot sunt realizate în proportie de 37% și implică și construirea primului tunel veritabil de autostradă din țară.
Pentru restul de șantiere monitorizare, progresele au fost mai mici de 3 puncte procentuale ori nu au fost raportate.