„Frumusețea pietrei naturale constă în unicitatea fiecărei piese,” Georgiana Petrișor, Director Adjunct Piatra Design

septembrie 26, 2024

Înființată în 2008, Piatra Design este marcă înregistrată a GARANTI PREST S.R.L, și își desfășoară cu succes activitatea în domeniul comercializării materialelor de construcție, mai ales piatră naturală: travertin, marmură, granit, calcar, onix, bazalt, andezit, precum și a tuturor accesoriilor necesare montării și tratării acesteia (adeziv, chit de rosturi, soluții de piatră).

Viziunea companiei este aceea de consolidare a poziției de cel mai mare producător și importator de piatră naturală pe plan național, bazată pe o creștere inteligentă, durabilă și echitabilă, cât și pe înțelegerea și satisfacerea nevoilor tuturor clienților, partenerilor/colaboratorilor, astfel încât succesul să fie unul garantat.

Georgiana Petrișor, Director Adjunct Piatra Design, a stat cu noi de vorbă și ne-a mărturisit mai multe despre activitatea companiei, despre cele mai căutate produse din portofoliu și tendințe, dar și despre miturile acestui domeniu.

Spuneți-ne, pentru început, cum a evoluat activitatea companiei Piatra Design în 2023, respectiv începutul anului 2024, și ce estimări aveți pentru 2025 și în perspectivă?

Anul 2023 l-am încheiat cu o creștere de 16% față de anul anterior. Tot în 2023 am deschis și showroom-ul de la Craiova, al șaselea al companiei la momentul respectiv.

2024 a fost al treilea an consecutiv cu lansări de showroom-uri. De data aceasta ne-am orientat către zona Transilvaniei și am deschis showroom-ul din Cluj-Napoca. Vânzările înregistrate în prima parte a anului au fost la un nivel bun și preconizăm o evoluție cel puțin similară cu cea din 2023.

Pe viitor luăm în considerare extinderea teritorială către regiunile unde nu avem încă prezență fizică, dar și consolidarea zonei de vânzări online. De asemenea, avem în plan extinderea rețelei de distribuție prin deschiderea de noi depozite în țară, având ca scop îmbunătățirea timpului de livrare a mărfii către clienți.

Care sunt principalele avantaje pe care clienții le obțin prin alegerea produselor dumneavoastră?

În primul rând gama extinsă de produse din travertin, marmură sau granit, disponibile într-o varietate mare de texturi, culori, finisaje și dimensiuni. De asemenea, avem un stoc permanent de peste 200.000 mp care ne permite să susținem cu succes proiecte de mari dimensiuni și să livrăm produsele dorite în 24-48 h de la confirmarea comenzii.

Un alt aspect extrem de important pentru clienții noștri este faptul că avem propria unitate de prelucrare a pietrei naturale, unde realizăm la comandă piese personalizate, pe dimensiunile dorite de aceștia. Avem astfel posibilitatea să producem într-un timp relativ scurt blaturi, trepte, glafuri sau alte produse unice solicitate de clienții noștri.

Care sunt cele mai căutate produse din portofoliul Piatra Design?

Travertinul este unul dintre materialele cele mai apreciate de către clienții noștri, datorită modului facil în care se integrează în orice tip de amenajare, dar și a multiplelor aplicabilități pe care le are. Acesta poate fi utilizat cu succes atât la exterior, pentru pavaje, socluri, trepte sau glafuri, dar și la interior, în baie sau bucătărie, pentru pardoseala din living sau chiar din hol, realizarea de pereți accent, blaturi, mese sau alte obiecte decorative.

Odată cu tendințele de sustenabilitate sau provocările climatice, observați schimbări în preferințele clienților? Ce produse recomandați pentru cei îngrijorați de aceste aspecte?

Piatra naturală este un material recunoscut pentru caracterul său sustenabil, având în vedere procesul minim de prelucrare prin care trece, de la extracția din carieră până la livrarea către client. În ultimul timp, am observat o schimbare semnificativă în preferințele clienților, aceștia apreciind nu doar procesul ecologic de producție, ci și durabilitatea și frumusețea atemporală a pietrei naturale. Travertinul, marmura și granitul sunt exemple excelente de materiale care, atunci când sunt îngrijite corespunzător, își păstrează aspectul impecabil timp de decenii. Aceste produse nu doar aduc valoare estetică, ci și rezistență în timp, devenind o investiție durabilă pentru orice proiect.

Lumea designului continuă să evolueze, aducând în față tendințe proaspete și incitante. Ce tendințe viitoare credeți că ar putea influența această piață?

O tendință tot mai prezentă este minimalismul funcțional, în care designul este mai mult decât estetic, integrând funcționalitate și simplitate. Piatra naturală se încadrează perfect în acest stil, fiind de cele mai multe ori piesa de rezistență a încăperilor amenajate minimalist.

Apoi, sustenabilitatea va rămâne cu siguranță în atenția consumatorilor, iar acest aspect contribuie semnificativ la creșterea popularității materialelor naturale. Durabile și versatile, acestea permit diminuarea risipei în domeniul amenajărilor.

În final, o altă tendință prezentă deja de câțiva ani și care va mai fi de actualitate și în viitor este integrarea naturii în spațiile de locuit, pe care tot mai mulți designeri o adoptă. Piatra reprezintă în acest caz o modalitate extrem de des întâlnită de a aduce natura la interior, nu doar în scop estetic, dar și în scop practic.

Cum au fost afectate proiectele din ultimii ani de creșterea prețurilor la utilități și la materialele de construcții? Ce strategii ați implementat pentru a reduce sau amortiza aceste diferențe de costuri?

Creșterile de costuri din ultimii ani i-au făcut pe consumatori să fie mult mai atenți la bugetele lor, de aceea am făcut tot posibilul să le oferim prețuri competitive. Am căutat cu atenție furnizori care să ne ofere marfă de calitate superioară la un cost bun, am achiziționat stocuri mari pentru a obține discount-uri cantitative, dar și pentru a putea livra marfa într-un timp foarte scurt clienților noștri. În acest mod am putut veni în întâmpinarea nevoilor lor mult mai rapid, iar aceștia și-au putut finaliza proiectele în timp util.

Fiecare proiect reprezintă, cu siguranță, o nouă aventură. Ați putea să ne împărtășiți câteva provocări pe care a trebuit să le confruntați în proiectele cele mai recente?

Cea mai mare provocare are în general legătură cu specificul pietrei naturale. Există cazuri în care unicitatea fiecărei piese, văzută adesea ca un atu de către cei care apreciază piatra, este considerată un defect al pieselor pe care le livrăm. O altă provocare este legată de manipularea produselor, acestea fiind adeseori foarte grele și în același timp fragile. Însă reușim cu succes să trecem peste orice provocare, cu ajutorul echipei Piatra Design, dar și a partenerilor pe care îi avem în toată țara.

Investiți în digitalizarea serviciilor? Ne puteți da câteva exemple de tehnologii digitale implementate și cum acestea îmbunătățesc procesul de lucru sau experiența cu clienții?

Am implementat de curând un sistem de management al resurselor companiei, care sperăm că va crește productivitatea angajaților, permițându-le să se concentreze mai mult pe relația cu clientul și mai puțin pe activitățile operaționale. Totodată, investim constant în platforma online prin care clienții pot plasa comenzi de oriunde s-ar afla.

Care este o fațetă importantă a acestui domeniu pe care oamenii o ignoră adesea?

Piatra naturală, pe cât de aspectuoasă și versatilă este, este totuși un material creat de natură, iar frumusețea sa constă tocmai în unicitatea fiecărei piese. Adesea ne lovim de acest aspect, unii clienți semnalând diferențe între plăcile de piatră pe care le achiziționează. Este absolut normal să fie așa și ne mândrim cu faptul că nu avem două proiecte care seamănă între ele.

De asemenea, extrem de importantă este și întreținerea pietrei naturale, pe care mulți o ignoră, dar care este o etapă ce contribuie la menținerea pe termen lung al aspectului estetic al acesteia.

Ce v-ar plăcea să vedeți mai mult în acest domeniu?

Ne-am dori în primul rând să existe mai mulți montatori profesioniști, care să înțeleagă specificul pietrei naturale și nevoile de montaj pe care aceasta le prezintă. Durabilitatea, dar și rezultatul estetic final al oricărui proiect depind în mare măsură de calitatea montajului.

Totodată, ar fi utilă și asocierea principalilor jucători în vederea setării unor standarde de calitate, precum și pentru educarea consumatorilor.

Pentru final am păstrat o curiozitate, care sunt top 3 mituri pe care le întâlnim cel mai des în acest domeniu?

Unul dintre ele ar fi că piatra naturală nu ar fi potrivită în baie, sau în general în spații cu umiditate ridicată, ceea ce este complet fals. Montată și impermeabilizată corespunzător, piatra este o alegere excelentă pentru baie și noi recomandăm atât piesele din travertin, cât și cele din marmură pentru oricine vrea să amenajeze o baie în stil clasic sau chiar modern.

Al doilea mit este legat de faptul că travertinul nu poate fi folosit pentru pavarea curții pentru că alunecă. Am întâlnit acest argument și probabil atunci când oamenii văd piatra se gândesc doar la aspectul lucios al acesteia. Noi avem în ofertă numeroase produse din travertin cu aspect antichizat, mat și periat, care sunt antiderapante și se potrivesc perfect pentru pavajul curților. 

În final, un alt mit ar fi că nu poți obține amenajări moderne cu piatră naturală. Adesea piatra este asociată cu amenajările clasice, însă designul modern a integrat perfect piesele din piatră naturală și se pot obține amenajări spectaculoase cu ajutorul acestora, dovadă fiind chiar proiectele clienților noștri.

Urmăriți activitatea și produsele Piatra Design pe:
Website | Facebook