Pe scurt:
- Contract atribuit asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS
- Investiție de 6,62 miliarde lei fără TVA
- Cel mai lung tunel de autostradă din țară, de 2,89 km
- 65 de viaducte, poduri și pasaje
- Termen de finalizare de 78 de luni
Pe larg:
Contractul celui mai scump proiect de infrastructură rutieră din România a fost atribuit. Directorul General al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a transmis că proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS. Valoarea contractului este de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).
Cele două secțiuni au 41 de km, iar construcția lor trebuie finalizată în 78 de luni, din care 18 luni proiectare și 60 de luni execuție.
Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania va fi construit cel mai lung tunel de autostradă din țară, și anume de 2,89 km, cu galerii duble. În plus, traseul va cuprinde 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de aproximativ 13 km.
Potrivit CNAIR, dacă nu vor fi depuse contestații, procedura pentru semnarea contractului va începe în termen de 10 zile.