Autoritățile din China au anunțat finalizarea unui amplu test de încărcare pe cel mai înalt pod din lume, o structură suspendată din oțel construită în provincia Guizhou.
Testarea, desfășurată pe parcursul a cinci zile și încheiată pe 25 august, a implicat rularea a 96 de camioane de mare tonaj pe suprafața podului, fiecare fiind poziționat în puncte prestabilite. Încărcătura totală simulată a ajuns la 3.360 de tone, potrivit directorului testului, Lei Min, care a declarat pentru televiziunea națională CCTV că obiectivul a fost „simularea unor condiții extreme, pentru a verifica capacitatea structurală maximă în scenarii de utilizare normală”.
Podul, a cărui deschidere oficială este programată pentru luna septembrie, se află la 635 de metri deasupra unui râu din prefectura autonomă Qiannan Buyi și Miao. Conform BBC, acesta va stabili un record mondial, atât prin înălțimea de deasupra solului, cât și prin deschiderea sa peste o zonă muntoasă.


Testele de încărcare reprezintă o etapă esențială în siguranța marilor proiecte de infrastructură, fiind utilizate de peste un secol. Un raport publicat în 2019 de Transportation Research Board arată că primele astfel de proceduri datează din 1891, când erau folosite pentru a valida construcțiile în lipsa unor modele inginerești precise. În trecut, încărcările controlate nu doar că verificau performanța structurală, dar ofereau și publicului garanția siguranței podului.
Deși indispensabile, aceste testări au cunoscut și incidente dramatice. De-a lungul timpului, mai multe poduri, precum o structură metalică peste râul Morava, în Serbia, un pod rutier lângă Salez, Elveția, sau un pod suspendat în Maurin, Franța, s-au prăbușit în timpul probelor de încărcare.
În prezent, însă, tehnologiile moderne de proiectare și monitorizare digitală permit simulări mult mai precise, transformând aceste teste într-o confirmare finală a siguranței, înainte ca structurile să fie deschise traficului.



