Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila, cu o valoare de aproximativ 4,29 miliarde lei (circa 900 mil. euro, fără TVA). Lucrările vor fi realizate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, coordonată de UMB.
Traseul va avea 73,5 km, fiind cel mai lung sector de drum de mare viteză contractat printr-un singur lot în România. Termenele prevăzute: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuție și o garanție de 5 ani.
Licitația a fost lansată pentru un singur tronson, pentru a evita problemele de coordonare și competiția pentru resurse care apar la împărțirea în mai multe loturi.
„Dacă erau doi sau trei constructori, exista riscul de a concura pentru aceleași resurse de umplutură, greu de găsit în zonă”, a precizat Gabriel Budescu, director CNIR.
Elemente cheie
- 6 noduri rutiere, dintre care două de mare viteză (Focșani – A7 și conexiunea cu DEx Buzău – Brăila).
- 57 lucrări de artă (poduri, pasaje, viaducte), cu lungimi între 32 și 627 m.
- Drum de legătură cu DN23 (2,2 km, două benzi x 3,5 m + acostamente).
- Perdele forestiere amplasate pe direcția vânturilor dominante.
- Dotări pentru utilizatori: parcări de scurtă durată, spații de servicii, Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Drumul expres va lega Autostrada Moldovei A7, podul peste Dunăre de la Brăila, DEx 6 Brăila – Galați, precum și rutele către Tulcea și Constanța.
Costul mediu al lucrărilor este estimat la 14 mil. euro/km, în linie cu alte proiecte similare de infrastructură rutieră din România.

