Centrele comerciale din România, lideri în divertisment în Europa

aprilie 11, 2025

Centrele comerciale din România se situează înaintea multor piețe europene în ceea ce privește oferta de opțiuni de divertisment, consolidându-și poziția ca destinații principale pentru petrecerea timpului liber, potrivit unei analize realizate de Nhood România.

Studiul, care a analizat peste 30 de centre comerciale din toată țara, arată că, deși există potențial pentru o diversificare și mai mare, mall-urile din România oferă deja mai multe facilități de divertisment decât cele din Germania, Italia sau Austria.

România beneficiază de un avantaj semnificativ în modul în care consumatorii percep centrele comerciale – nu doar ca spații de cumpărături, ci ca adevărate hub-uri de divertisment. Spre deosebire de piețele europene mai mature, acest lucru oferă o oportunitate reală pentru dezvoltatorii și operatorii din domeniu, care pot profita de trendurile actuale printr-o strategie clară de diversificare a ofertei de agrement”, a declarat Bogdan Aldea, Head of Business Development la Nhood România.

Analiza evidențiază și faptul că românii alocă o proporție mai mică din bugetul lunar pentru activități de recreere, comparativ cu alți europeni. Conform datelor Institutului Național de Statistică (INS), în 2023, gospodăriile din România au cheltuit în medie 3,1% din bugetul total de consum pentru recreere, cultură și sport — echivalentul a aproximativ 120 de lei (24 de euro) pe lună.

Cu toate acestea, componenta de divertisment este prezentă într-un procent semnificativ mai mare în mall-urile din România — 79%, comparativ cu 57% în Germania și doar 45% în Italia.

Această diferență este pusă pe seama preferinței accentuate a românilor pentru petrecerea timpului liber în centre comerciale, dar și a strategiilor variate adoptate de proprietarii de mall-uri și operatorii de divertisment pentru a atrage vizitatori.

Citește și: