Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat un contract în valoare de 2,11 miliarde lei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, un proiect strategic pentru infrastructura de transport din sud-vestul României.
Investiţia vizează modernizarea completă a infrastructurii feroviare, implementarea sistemului european de management al traficului feroviar ERTMS nivel 2, reabilitarea tunelurilor şi creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor până la 120 km/h.
Prin aceste intervenţii, proiectul urmăreşte alinierea la standardele europene de interoperabilitate şi îmbunătăţirea mobilităţii atât pentru transportul de pasageri, cât şi pentru cel de marfă.
Contractul a fost atribuit Asocierii formate din IC Ictaş Inşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, în calitate de lider, şi Rotary Construcţii Mentenanţă SA.
Durata totală a contractului este de 195 luni şi include 12 luni pentru elaborarea documentaţiilor tehnice, 60 de luni pentru execuţia lucrărilor, 120 de luni pentru perioada de garanţie şi 3 luni pentru activităţile post-recepţie.
Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual conform programelor de investiţii publice în vigoare.
Printre obiectivele principale ale contractului se numără modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simplă sau dublă, electrificată la 25 kV, instalarea şi reabilitarea instalaţiilor de centralizare electronică şi electrodinamică în staţii şi în linia curentă, implementarea sistemului ERTMS nivel 2 şi asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 tone pe osie.
De asemenea, proiectul prevede asigurarea circulaţiei trenurilor cu lungimi de până la 740 de metri în toate staţiile, realizarea de peroane înalte cu lungimea de 400 de metri, precum şi menţinerea ecartamentului standard de 1.435 mm pe întregul traseu.