Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a postat imagini 3D cu viitoarea intersecție a A13 cu A1 de la Boița. Despre această intersecție se spune că va fi cel mai complex nod rutier din România, și va asigura interconectarea la viteze mari dintre autostrăzile A1 și A13.
Nodul rutier va conține numeroase poduri, pasaje și viaducte, pe trei niveluri, pentru a putea asigura legături pe toate direcțiile. Intersecția este parte a Tronsonului 1 al autostrăzii A13 Sibiu-Făgăraș, care are o lungime de 14,2 km lungime între Boița și Avrig.
Constructorul MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. are la dispoziție 48 luni (din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor) pentru construcția acestui tronson (6 viaducte (cel mai lung având o lungime de 911 metri) și 17 poduri.
Investiția pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13 (68,04 km) este de dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA). Secțiunea Sibiu – Făgăraș este împărțită astfel:
- Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km
- Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km
- Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km
- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km)
Pe acest traseu vor fi construite:
- 7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbătă, Ileni, Făgăraș
- 24 poduri peste autostradă
- 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri)
- 3 poduri pe drumul de legătură între autostrada și DN1, la Făgăraș
- 12 viaducte
- 2 centre de întreținere și coordonare
- 1 punct de sprijin
- 4 zone de parcare dotate cu toalete