Kingspan este lider mondial în soluții avansate de izolare și anvelopare a clădirilor, angajându-se într-o misiune de a accelera spre un viitor cu emisii nete zero și plasând astfel bunăstarea oamenilor și a planetei în centrul său.
Kingspan Insulated Panels România face parte din Grupul Kingspan, cu sediul central în Irlanda, cu livrări în 80 de țări, peste 22.500 de angajați la nivel global, 212 fabrici și o cifră de afaceri de 8,1 miliarde de euro în 2023. Depre evoluția companiei în 2024, tendințe, mituri și cele mai căutate produse, ne vorbește Nicu Mocanu, Director de Vânzări Kingspan România.
Vă rugăm să ne spuneți, în primul rând, cum a evoluat afacerea dumneavoastră în primul trimestru al anului 2024 și care sunt previziunile dumneavoastră pentru 2025 și anii următori?
Afacerile noastre au fost stabile în 2024, deși piața a fost mult mai dură în 2024 comparativ cu 2023. Au fost și sunt mult mai puține proiecte, dar am reușit să menținem un nivel bun al vânzărilor. Ca estimare, credem că 2025 va urma aceeași tendință și vom avea o dezvoltare constantă cu o ușoară creștere față de 2024. Însă, în acest moment este dificil să facem previziuni multianuale.
Care sunt cele mai căutate produse din portofoliul Kingspan?
Avem o gamă foarte variată cu produse de foarte înaltă calitate. Ca nucleu, cele mai căutate produse sunt panourile din spumă poliuretanică. Aici avem cele două variante, IPN și varianta Quadcore care este o spumă unică pe piață. În ultimii ani tendința a fost de a folosi vată minerală în construcții, aceste produse au crescut foarte mult în ceea ce privește cota de piață.
În acest sens, Kingspan a deschis o a doua fabrică în Ungaria, în Felsolajos, pe lângă cea existentă în Ujhartyan. Ambele facilități de producție din Ungaria sunt certificate ISO 37301. Avem o cerere foarte mare pentru toate sistemele noastre complete ca pachet, aici menționăm panourile, accesoriile și sistemele de desfumare și iluminare de la divizia noastră Kingspan Light and Air.


În ultimii ani clienții caută panouri deosebite din punct de vedere estetic, lățimi diferite, culori diferite, profilare mai intensă. În acest sens avem multe cereri pentru divizia Facades, prin această divizie livrăm proiecte pentru biblioteci, universități, birouri, centre comerciale, spitale, livrăm acolo unde există cereri estetice speciale (culori, lățimi diferite, accesorii speciale).

În ceea ce privește tendințele de sustenabilitate sau provocările climatice, observați schimbări în preferințele clienților? Ce produse recomandați pentru cei preocupați de aceste probleme?
Kingspan este un trend-setter în materie de sustenabilitate. Venim constant cu noi soluții pentru clienții noștri în domeniul sustenabilității. Derulăm cel mai cuprinzător proiect de sustenabilitate, Planet Passionate 2020-2030, având ca obiectiv major exercitarea unui impact pozitiv asupra mediului din patru perspective: schimbările climatice, economia circulară, protecția mediului natural și a apei.
Procesele de decarbonizare se desfășoară în toate fabricile din cadrul grupului, precum și în toate companiile preluate în ultimii ani. Ne propunem să protejăm mediul atât acum, cât și în viitor. În ceea ce privește produsele, venim cu o serie de soluții noi și unice pe piață. Printre acestea se numără Power Panel (panouri de acoperiș și perete, echipate cu celule fotovoltaice, un sistem unic în domeniu). De asemenea, reamintim panourile QuadCore.
Cum gestionați logistica de transport și instalare a panourilor sandwich, în special în locații îndepărtate sau dificile?
Avem colaboratori în toate zonele României, avem contracte cu mari companii de transport și construcții, deci nu avem probleme în această privință, putem livra și instala sisteme Kingspan complete în orice zonă a României.
Ne puteți da un studiu de caz interesant (sau un proiect de care sunteți mândri) în care au fost folosite panouri sandwich?
În cei douăzeci și doi de ani de activitate în România am livrat mii de proiecte, toate sunt deosebite și suntem foarte mândri de fiecare dată când întâlnim proiecte realizate cu sisteme Kingspan.
Cel mai important lucru este că avem foarte mulți clienți cu care am colaborat, care ne recomandă, care ne sună și ne spun că sunt extrem de mulțumiți de decizia lor și că vor să continue colaborarea.
Care ați spune că sunt cele mai populare tendințe pe această piață?
În acest moment, sustenabilitatea și produsele ecologice sunt în top, cu toții ne gândim la protejarea mediului și a planetei acum și în viitor.
O altă tendință care are legătură cu sustenabilitatea este achiziționarea de produse care oferă o mai bună izolare termică și implicit o amprentă de carbon mai mică, atât în producția sistemului respectiv, cât și prin consumul redus de energie electrică și hidrocarburi.
O altă tendință este diversificarea clădirilor industriale și de birouri, avem foarte multe solicitări pe această temă, doar câteva exemple, pereți din panouri asimetrice, fațade ventilate, acoperiri speciale, culori speciale, texturi de fațadă unice care pot fi personalizate.
Care este o fațetă importantă a acestui domeniu pe care oamenii o trec adesea cu vederea?
Sunt multe lucruri de luat în considerare în domeniul nostru, dar cred că cel mai important este modul în care îți alegi furnizorul. Auzim adesea că prețul este cel mai important și că cel mai ieftin este cel mai bun, că toate sunt panouri. Știm cu toții că ceea ce este ieftin nu este întotdeauna bun. Un produs premium, dar care nu este cel mai ieftin pe piață, are la activ decenii de cercetare, echipe întregi de cercetători, aprobări și certificări naționale și internaționale, referințe confirmate în zeci de ani de experiență și mii de proiecte.
Investițiile se fac pentru 30 – 40 de ani, poate mai mulți și toți ne dorim ca o clădire să arate și să funcționeze perfect în toți acești ani și nu să facem schimbări importante în următorii 5-10 ani.
Este adevărat că asistăm la o creștere a calității lucrărilor, în ultimii ani investitorii sunt mult mai atenți la ceea ce instalează pe clădirile lor.
Cât de mult investiți în digitalizarea serviciilor? Ne puteți da câteva exemple de tehnologii digitale pe care le-ați implementat și cum îmbunătățesc acestea experiența clienților?
Kingspan investește în digitalizare de mulți ani, atât ca sisteme și proceduri interne, cât și ca proceduri și soluții directe pentru clienții noștri.
Aici pot da ca exemplu sistemul Koin, un software care le permite clienților noștri să își configureze întreaga clădire cu absolut toată gama de accesorii, să vadă exact toate soluțiile care pot fi aplicate pe o clădire, să facă o listă exactă de accesorii și să comande pe baza acestei configurații.
Afacerea dumneavoastră are cicluri lungi de investiții și totuși există o mare incertitudine în ceea ce privește politica și tehnologia în România. Cum vă abordați strategia de investiții? Există unele temeri?
Kingspan Insulated Panels România face parte din Grupul Kingspan, cu sediul central în Irlanda, cu livrări în 80 de țări, peste 22.500 de angajați la nivel global, 212 fabrici și o cifră de afaceri de 8,1 miliarde de euro în 2023.
Strategia Grupului Kingspan este de a crește constant prin lansarea de noi produse și deschiderea de noi facilități de producție, precum și prin achiziția de companii.
Suntem prezenți pe piața din România de peste 22 de ani, continuăm să ne dezvoltăm, să venim cu noi soluții, produse, și certificări unice. Ca exemplu, vă pot menționa certificarea FM pentru produsele noastre, un sistem de certificare extrem de riguros la nivel mondial. Despre Panouri Quadcore cu aprobare FM, puteți citi mai multe aici.
Indiferent de incertitudinile economice sau politice, Kingspan este și rămâne alături de România și continuă să vină cu soluții pentru a răspunde cerințelor pieței românești.


Cum arată România din sufletul tău și cea din fața ochilor tăi? Ce măsuri ar trebui luate pentru a apropia cele doua imagini?
Noi, cei de la Kingspan România, am evoluat împreună cu România în ultimii 22 de ani și pot să vă spun că România pe care o văd eu este identică cu ceea ce văd partenerii noștri internaționali.
România este o țară cu o piață foarte mare, una dintre cele mai mari din regiune, o țară cu un ritm de dezvoltare extraordinar și cu multe oportunități. Este vizibil când traversezi România că țara se dezvoltă într-un ritm fulminant, că se construiește foarte mult, că nivelul și bunăstarea românilor crește.
Suntem extrem de optimiști cu privire la direcția în care se îndreaptă România și la ritmul în care se întâmplă acest lucru.
Privind spre viitor, ce se află la orizont pentru Kingspan? Există planuri de extindere a echipei sau a zonei de servicii?
Kingspan va continua să crească atât la nivel internațional, cât și în România în următorii ani.
Pentru final am păstrat o curiozitate, care sunt cele mai importante 3 mituri despre panourile sandwich?
De-a lungul anilor au existat o mulțime de mituri despre panourile sandwich, unele au rămas, altele au dispărut.
Un mit este acela că toate produsele sunt la fel, este un mit care poate fi ușor combătut. Poate de la 20-30 metri distanță, acestea par asemănătoare, dar sunt foarte diferite, începând de la modul de ambalare și livrare pe șantier, miezul folosit, calitatea plăcii, la asta se adaugă serviciile pe care le oferim, iar produsele noastre premium sunt diferite.
Nu o spunem noi, o spun clienții noștri în studiile de piață pe care le facem permanent, clienții noi care ne abordează pe baza recomandărilor, lucrările noastre care arată impecabil estetic și funcțional după mulți ani.
Un alt mit este acela că toți producătorii oferă o gamă foarte largă de culori, tipuri de panouri, accesorii. Cu toate acestea, Kingspan este singurul producător care poate oferi o soluție la orice problemă sau solicitare specială, orice tip de culoare atipică, sau un anumit tip de accesoriu, orice soluție pentru o anvelopă completă a unei clădiri cu soluții ultramoderne. De multe ori avem clienți care ne spun că știu că dacă au orice solicitare specială, Kingspan o poate rezolva.
În final, revenind la un mit celebru, ieftin și bun, știm cu toții că în orice domeniu nu există soluții ieftine și bune, există soluții pentru bugete diferite.
Un produs premium de foarte bună calitate se vede în timp, unde investitorul nu trebuie să schimbe soluția după câțiva ani, să revopsească sau să schimbe o serie de accesorii. Într-adevăr, investiția într-un produs premium este mai mare, dar aceasta se amortizează în timp pentru că acel produs durează și calitatea se vede, ceea ce este valabil în orice domeniu.


Toate imaginile aparțin (c) Kingspan
Puteți urmări activitatea și produsele Kingspan pe:
Website | Facebook