Lucrările pe secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești avansează într-un ritm accelerat. Constructorul PORR România are pe șantier aproximativ 500 de muncitori și 194 de utilaje, ceea ce asigură o mobilizare solidă.
Potrivit CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 73,75% pe cei aproape 10 km. Elementul cel mai complex al acestui tronson este Tunelul Momaia, primul tunel forat de autostradă din România. Galeriile au fost străpunse în martie și aprilie 2025, iar în prezent se desfășoară lucrări de cămășuire interioară și hidroizolație.
Conform Asociației Pro Infrastructura, șantierul este un exemplu de bună practică în execuția de tuneluri, cu implicarea specialiștilor din 14 țări. Finalizarea lucrărilor ar putea fi devansată pentru iulie 2026, cu mult înainte de termenul contractual (martie 2027).
Proiectul include:
- 12 poduri, pasaje și viaducte (lungime medie: 230 m)
- Viaductul de la km 84+341 (630 m – cel mai lung)
- Tunelul Tigveni (1.350 m, sub Dealul Momaia)
Contractul a fost semnat în noiembrie 2021, are o valoare de 1,67 miliarde lei (fără TVA) și un termen total de 60 de luni (16 luni pentru proiectare, 44 pentru execuție).
