Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, a semnat pe 21 mai autorizația de construire a proiectului de metrou din Cluj-Napoca. Potrivit proiectului, Linia 1 de metrou va avea 19 de stații, ajungând la o valoare de 9 miliarde de lei. Din această sumă, aproape 1,5 miliarde lei sunt fonduri din PNRR, cu un termen de realizare de 8 ani, 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție. Constructorul metroului este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.
Cât costă metroul din Cluj-Napoca?
Conform primăriei Cluj-Napoca, valoarea estimată pentru realizarea acestui proiect este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:
- lucrări de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;
- serviciilor de proiectare: monitorizare, studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), expertizare tehnică, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA.
Trenurile din Cluj-Napoca vor fi considerabil mai scurte decât cele de la București, cu doar trei vagoane față de cele șase ale unui tren de metrou din capitală. Pe de altă parte, se dorește ca frecvența trenurilor să fie mai mare comparativ cu cea din București. Trenurile vor fi automate în totalitate (driverless), iar frecvența maximă va fi de 90 de secunde (15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran).
Poza de copertă: simulare metrou ClujFoto: captura video / Facebook Emil Boc