Consorțiul care construiește proiectul New Terminal One, estimat la 9,5 miliarde de dolari, la Aeroportul JFK din New York, a implementat un sistem wireless de notificare de urgență care depășește funcționalitățile clasice ale semnalizatoarelor sonore.
Sistemul utilizează 25 de turnuri mobile de comunicații distribuite pe tot amplasamentul de 167.225 mp (1,8 milioane de ft²) al fazei A, unde 3.000 de muncitori lucrează la noile săli de sosiri și plecări, precum și la primele 14 porți noi. Terminalul final va fi cel mai mare din aeroport, cu o suprafață totală de 2,6 milioane ft² și 23 de porți, când va fi finalizat în 2030.
Transmitând prin frecvență radio, sistemul oferă alerte audio-vizuale instantanee și mesaje în masă în caz de incendiu, incidente medicale, scurgeri, colapsuri structurale sau situații de securitate, precum împușcături. De asemenea, poate furniza recomandări privind expunerea la căldură sau alte riscuri pentru sănătate.
Centru de comandă centralizat
Supervizorii de siguranță gestionează sistemul dintr-un trailer medical care funcționează ca centru de comandă central. De aici, mesajele pot fi afișate instantaneu pe panouri LED, iar un dispozitiv portabil permite transmiterea mesajelor urgente prin difuzoarele celor 25 de turnuri.
Comunicarea este bidirecțională: fiecare turn are un dispozitiv de panică pe care muncitorii îl pot trage pentru a genera o alertă, care trimite automat un mesaj către personalul de siguranță, care decide dacă este necesară evacuarea șantierului.
Sistemul poate fi preprogramat cu 17 mesaje în mai multe limbi, cu opțiunea de a adăuga alte 15 mesaje personalizate și chiar mesaje video, asigurând claritate și rapiditate în transmiterea informațiilor critice.

Mesaje clare și precise
Compania Safety Systems Management (SSM), fondată în 2016 de expertul în siguranță în construcții Cory Sherman, a dezvoltat sistemul. „Semnalele sonore tradiționale doar indică că ‘ceva nu este în regulă’, dar nu spun exact ce s-a întâmplat. Sistemele wireless transmit mesaje clare și specifice”, explică Sherman.
El adaugă că, pe șantierele mari sau complexe, un claxon tradițional poate să nu fie auzit de toți muncitorii. „Sistemele wireless folosesc multiple receptoare și difuzoare pentru a acoperi întregul amplasament, iar mesajul poate fi transmis instantaneu către toate punctele de alertă la apăsarea unui singur buton.”
Odată finalizată faza A, turnurile pot fi relocate pentru fazele B1 și B2, asigurând continuitate și flexibilitate.
Un nou standard de siguranță
Proiectul New Terminal One este finanțat și construit de un consorțiu condus de Ferrovial, JLC Infrastructure, Ullico și Carlyle. Joe Schwed, șeful departamentului de siguranță al Ferrovial, susține că sistemul „setează un nou standard pentru siguranța în proiectele de construcții la scară largă”.
Acesta face parte din transformarea de 19 miliarde de dolari a Aeroportului JFK, gestionată de Port Authority of New York and New Jersey, care include două terminale noi, două terminale extinse, un centru de transport modern și o rețea rutieră completă.