În următorii ani, România va vedea o serie de proiecte majore de infrastructură, sănătate, logistică și spații comerciale/office care vor remodela peisajul urban și economic.
Multe dintre acestea sunt finanțate prin fonduri europene (PNRR) sau investiții private semnificative, iar elemente cheie sunt sustenabilitatea și conectivitatea (spații verzi, eliminarea gazelor naturale, rețele de transport). Proiectele selectate mai jos sunt în execuție sau recent anunțate, cu șanse reale să fie gata în 2026.
Stadionul Eroii Timișoarei
Un nou stadion modern este construit în Timișoara pe locul fostului Dan Păltinișanu, cu o capacitate de 10.101 de locuri și acoperiș retractabil. Investiția de circa 23 milioane de euro din fonduri publice vizează un obiectiv dedicat fotbalului și evenimentelor sportive.
Arena, numită Eroii Revoluției sau Eroii Timișoarei, este importantă pentru că oferă orașului un centru sportiv de nivel european și un simbol al revitalizării urbane. Lucrările avansează rapid (structura și învelitoarea sunt în lucru) și se estimează finalizarea în 2026.

Clădirea THE ARC
The Arc este un imobil de birouri de clasă A dezvoltat de gigantul ceh PPF Real Estate pe bulevardul Iuliu Maniu (zona Orhideea-Basarab) din București. Cu 10 etaje și circa 30.000 mp de spații de birouri și retail, acesta devine primul proiect de birouri din România fără sistem centralizat pe gaze și cu certificare LEED Platinum.
Clădirea include sisteme geotermale, panouri solare pe acoperiș și spații verzi interioare (un forest office), subliniind tendința sustenabilă a pieței. Construcția a început în 2024 (contract cu Strabag) și, conform comunicatelor oficiale, va fi livrată în trimestrul III 2026.

One Cotroceni Park, faza a II-a
Un amplu proiect mixt de regenerare urbană situat în zona centrală a Bucureștiului, semnat de One United Properties. One Cotroceni Park cuprinde clădiri de birouri, spații rezidențiale, comerciale și parcuri, în format „live-work-play”.
Este cel mai mare proiect de regenerare din centrul Capitalei, cu certificări verzi (WELL, LEED) și facilități moderne. Prima fază (3 clădiri de birouri, 52.100 mp) a fost finalizată în 2024 și este ocupată 100%, iar faza a doua (extindere cu noi turnuri) este în execuție și urmează să fie livrată până în 2026.
Acest ansamblu este remarcabil ca ecosistem de business (în care deja s-au relocat companii precum Playtika, Eazy, Cencora etc.) și creează un nou pol urban mixt în București.

Clinica de Neurochirurgie, Spitalul Județean Cluj
O modernizare-cheie PNRR la Cluj-Napoca: construirea celei mai moderne clinici de neurochirurgie din România în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj. Proiectul, de circa 40 milioane euro din fonduri europene, include facilități de top (7 săli de operații, 105 paturi, secții de terapie intensivă și recuperare) şi tehnologii medicale de ultimă oră.
Lucrările sunt aproape de final: 93% din construcție este realizată, iar clinica va avea peste 100 de paturi, inclusiv 26 ATI, pentru neurochirurgie. Conform știrilor PRO TV de pe 6 decembrie, inaugurarea este programată înainte de sfârșitul lui 2025, dacă termenul va fi respectat,. făcând din Cluj un centru de referință în neurochirurgie.
Hotel Mondrian Bucharest
Mondrian Bucharest este primul hotel Mondrian din România, dezvoltat de One United Properties în parteneriat cu operatorul hotelier internațional Ennismore. Clădirea cu aproximativ 100 de camere și suite este situată pe strada George Enescu (centru istoric, lângă Ateneul Român) și include facilități exclusiviste (restaurant, spa, piscină interioară, bar panoramic).
Proiectul se remarcă prin design-ul sofisticat, având semnătura celor de la Lemon Architecture. Construcția a început în 2024, iar deschiderea este planificată în 2026. Mondrian vine să completeze segmentul hotelier premium din București, oferind un nou etalon pentru ospitalitate de lux în România.

Autostrada A0 Centura București
Autostrada de centură a Capitalei (A0) este un proiect strategic de infrastructură rutieră, un inel de șosea de 100 km în jurul Bucureștiului, parte din viitoarea rețea TEN-T europeană.
Loturile sudice (A0 Sud – legături cu A1 și A2) au fost date în trafic etajat în 2023-2025 (tronsoanele au fost deschise între dec. 2023 și iunie 2025). Lucrările continuă la partea nordică (loturi prin Corbeanca), contractele noi semnate în 2023 vor fi finalizate până în 2026. Aici progresul este mai lent, cu întârzieri pe Loturile 3 (cu constructori chinezi) și 4 (cu UMB), deși și pe acestea se lucrează intens, iar finalizarea întregului inel Nord-Sud este prevăzută pe etape, pe măsură ce loturile sunt recepționate.

One Technology District
Proiectul One United pentru gigantul semiconductori Infineon, primul centru de R&D pentru cipuri din SE Europei, este prima clădire de birouri fără legătură la gaze, utilizând sisteme geotermice şi fotovoltaice (LEED Platinum).
Clădirea are circa 20.600 mp de birouri și laboratoare, spații tehnice dedicate şi 280 locuri parcare subterane. Construcția a început în 2024, iar contractul anunță ocuparea din 2026 pentru următorii 15 ani. Inaugurarea acestui proiect pune Bucureștiul pe harta regională a tehnologiilor avansate și arată tendința pieței de a oferi clădiri verzi la cheie marilor companii high-tech.

Timpuri Noi Square, faza a II-a
Vastint România ridică două noi clădiri A (de 8, respectiv 15 etaje) care adaugă peste 60.000 mp la complexul existent (dublându-l la 112.000 mp în total). Proiectul include 690 locuri de parcare subterane, spații comerciale extinse și cel mai mare food-court (circa 6.000 mp) integrat într-un proiect de birouri din România.
Construcția a început în 2024 și se derulează conform graficului, cu livrare programată în T4 2026. Ambele clădiri vor fi complet verzi (fără nicio legătură la gaze, cu sisteme solare și pompe de căldură geotermale), reflectând angajamentul la sustenabilitate.
Timpuri Noi devine astfel unul dintre cele mai mari proiecte de regenerare urbană din București, atrăgând chiriași importanți și contribuind la revitalizarea zonei.

Autostrada A7 Moldova
Drumul expres A7 va conecta Bucureștiul cu Moldova (Ploiești-Buzău-Bacău-Pașcani) pe aproximativ 450 km. În noiembrie 2025 a fost inaugurat Lotul 3 (Buzău-Focșani, 13,9 km), astfel autostrada oferă acum legătură neîntreruptă pe A7 de la București până nord de Focșani.
Programele CNI şi CNAIR prevăd ca în 2026 să fie finalizate și ultimele segmente critice rămase (de la Buzău la Pașcani), ceea ce înseamnă că, dincolo de Carpați, harta autostrăzilor va fi completă pentru întreaga regiune estică. A7 este esențială pentru decongestionarea DN2 și dezvoltarea economică a Moldovei.
Spitalul de Urgență MAI „Prof. Dr. Dimitrie Gerota,” București
Un nou spital de urgență (total 490 paturi) aproape de aeroporturile Otopeni/Băneasa. Noul imobil va include 400 paturi de spitalizare continuă și 50 de paturi ATI, cu dotări de nivel internațional.
Lucrările de construcție au început în vara anului 2024 (câștigător contract Turcia, Depa & consorțiul local) și se derulează conform planului, cu termen de finalizare 30 iunie 2026.
Proiectul în valoare de 2,04 mld. lei răspunde necesității unei noi facilități mari de urgențe în București, completând capacitatea spitalicească a Capitalei, în special pentru acces imediat la aeroporturi.

Centru Chirurgical Cardiovascular din Târgu Mureș
Un viitor spital de cardiologie de referință, parte din programul spitalelor regionale PNRR. Noua unitate medicală va fi dedicată bolilor de inimă și va deservi întreaga regiune centrală.
Proiectul a rămas pe lista finală PNRR pentru 2026, fiind în grafic de elaborare și execuție. Echipa CONA a finalizat în 6 luni structura de rezistență a noului Centru Chirurgical Cardiovascular din Târgu Mureș, o clădire medicală de 19.400 mp, realizată printr-o soluție mixtă de prefabricate din beton și elemente monolite. Prin utilizarea prefabricatelor, montajul a fost rapid și precis, permițând respectarea termenelor și a condițiilor de finanțare PNRR. Structura a fost finalizată în octombrie 2025, iar întreaga investiție se va încheia conform graficului, în iunie 2026.
Spitalul „Sfântul Apostol Andrei,” Constanța
Clădirea viitorului spital de pediatrie și obstetrică-ginecologie din Constanța este un proiect PNRR prioritar. Centrul va include secții pentru maternitate și pediatrie, complet echipate cu tehnologii moderne.
Acesta a fost anunțat pe lista finală a celor opt spitale PNRR cu șanse de finalizare în 2026. Spitalul „Sf. Andrei” este esențial pentru Dobrogea, oferind servicii de specialitate copiilor și mamelor la standarde europene. Construcția va fi finanțată cu fonduri UE și s-ar putea încheia tot în 2026, îmbunătățind semnificativ infrastructura medicală regională.
One High District
Un ansamblu rezidențial de mari dimensiuni din zona Pipera-Aviației, aflat în plină dezvoltare și programat pentru livrare etapizată până în 2026. Proiectul include peste 600 de apartamente în fazele curente, zone verzi extinse, facilități de wellness, spații comerciale și un concept urban orientat spre eficiență energetică. Lucrările se desfășoară în ritm avansat, cu structuri ridicate pe mare parte din componenta Faza 1-2. One High District rămâne unul dintre cele mai consistente proiecte programate pentru 2026 în nordul orașului.

Lion’s Head Logistics Park
Parc logistic major aflat în construcție în Popesti-Leordeni (sudul Bucureștiului), dezvoltat de Lion’s Head. Va ocupa 85.000 mp și va include trei hale modulare, cu spații flexibile de depozitare și distribuție (unități de la 1.500 mp până la 40.000 mp).
Investiția totală este de aproximativ 65 milioane de euro. Construcția parcului a început oficial în noiembrie 2025. Acest proiect contribuie la creșterea stocului de spații logistice moderne în jurul Capitalei și evidențiază apetitul investitorilor regionali pentru România ca centru logistic major în regiune.

Extinderea Portului Constanța
Un program de investiții de anvergură în cel mai mare port al României: 1,291 m de cheu vertical nou pentru acostare nave, plus 550.000 mp zonă portuară suplimentară.
Proiectul include și lucrări de dragaj, racorduri feroviare de 300 m, drumuri de acces și utilități moderne în interiorul portului. Valoarea totală este de peste 1,26 miliarde RON (aproximativ 254 milioane euro) și este finanțată din fonduri UE nerambursabile (Programul de Transport 2021-2027) și buget de stat.
Termenul de execuție este de 36 de luni, deci până în 2028, dar multe componente (cheu și infrastructură) vor fi gata în 2026. Această extindere crește semnificativ capacitatea de trafic maritim și logistică la Marea Neagră, consolidând Constanța ca hub global de transport.
H Pipera Lake, faze finale
Ansamblul amplasat pe malul lacului Pipera intră în fazele finale ale dezvoltării, cu noi clădiri aflate în execuție și infrastructura internă în curs de finalizare. Proiectul include zone pietonale, spații comune și apartamente în regim mediu de înălțime. Livrarea este planificată pentru 2026, cu șantierul într-un stadiu avansat pe majoritatea tronsoanelor.

Silk District, fazele 3-4
Proiectul mixt din zona Sf. Andrei continuă cu noi clădiri rezidențiale, parte dintr-un masterplan integrat ce include office și servicii. Faza 3 este în execuție, iar faza 4 a intrat în pregătiri de șantier. Ambele sunt programate să atingă etape finale în 2026, dezvoltatorul menținând ritmul lucrărilor pe segmentul rezidențial.
Avantgarden 4
Un ansamblu de mari dimensiuni în partea de nord-vest a orașului Brașov, care continuă extinderea zonei rezidențiale Avantgarden. Cu mii de unități locative în plan și mai multe blocuri în execuție, proiectul păstrează ritmul constant al dezvoltatorului. Faze importante sunt programate pentru livrare în 2026.

Stadionul Municipal din Târgoviște (reconstrucție / modernizare)
Unul dintre proiectele importante de infrastructură sportivă din afara Capitalei, Stadionul Municipal din Târgoviște este prevăzut să intre într-o fază avansată de modernizare sau reconstrucție cu termen de finalizare în 2026, conform listelor oficiale de investiții prioritizate prezentate de autorități.
Acest proiect face parte dintr-un pachet de arene și săli sportive pe lista de investiții publice prioritare, care includ și alte orașe (Constanța, Pitești, Oradea etc.), dar singurul din afara Capitalei cu termen realist în 2026 este cel din Târgoviște.
Terminal Cereale COFCO Constanța
COFCO a finalizat transformarea terminalului de cereale de la Mangalia (Portul Constanța), prin dragarea canalului de acces și consolidarea cheiurilor, permițând acostarea navelor Panamax încărcate direct. Investiția de aproximativ 80 mil. € (fonduri UE și co-finanțare privată) a crescut capacitatea de stocare la 180.000 tone.
În plus, în 2025 a fost demarată o nouă fază de extindere a capacității de descărcare (în 2026). Astfel, terminalul COFCO din Constanța devine unul dintre cele mai mari din România, eficientizând exporturile de cereale și susținând rolul țării ca hub agrar regional.
Concluzie
Proiectele de mai sus evidențiază câteva direcții clare. Se pun accente majore pe sustenabilitate și eficiență energetică (clădiri verzi fără gaze, panouri solare, standarde nZEB), pe conectivitate (noi autostrăzi și magistrale de metrou), pe infrastructură de sănătate (spitale regionale moderne) și pe dezvoltare economică (centre logistice, regenerare urbană mixtă).
România avansează astfel către noi standarde de calitate în construcții și tehnologie, folosind atât investiții publice (în special europene), cât și private, pentru a se alinia cerințelor globale și nevoilor interne de mobilitate, sănătate și viață urbană.
Notă editorială: Lista de mai sus cuprinde cele 20 de proiecte considerate cele mai importante și cu șanse realiste de finalizare în 2026, pe baza informațiilor publice și a anunțurilor dezvoltatorilor sau autorităților. Aceasta nu este exhaustivă, în România există și alte proiecte majore, private sau publice, aflate în diverse faze de execuție sau planificare, care ar putea atrage atenția în 2026. Selectarea a fost făcută pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra investițiilor ce au impact vizibil asupra infrastructurii, sănătății, logisticii, sectorului rezidențial și birourilor.