Noul plan climatic al orașului Paris promite să renunțe la limitele de viteză, să modifice benzile de circulație, să elimine 60,000 de locuri de parcare și să creeze „oaze” urbane pentru a combate căldura extremă.
Până în 2030, Parisul va elimina 60,000 de locuri de parcare și le va înlocui cu copaci. Acesta este unul dintre obiectivele evidențiate în noul Plan climatic 2024-2030 al capitalei franceze, care va fi votat în curând de Consiliul de la Paris.
Orașul a primit deja multă atenție internațională pentru pașii implementați pentru a reduce emisiile de carbon în ultimii ani, mai ales de când primarul Anne Hidalgo a preluat mandatul. Noul plan se angajează să extindă acest progres, oferind un oraș mai ecologic, mai rezistent la condițiile meteorologice extreme, mai prietenos pentru pietoni și mai liber de mașini.
Pentru a atinge acest obiectiv, Parisul promite să înființeze 300 de hectare de noi spații verzi până în 2030 și 30 în vigoare până în 2026. Eliminarea locurilor de parcare va fi o componentă majoră a acestui lucru.
Valurile de căldură recente au expus vulnerabilitatea Parisului la temperaturi mari, orașul generând un efect puternic de insulă de căldură urbană, iar multe dintre casele și întreprinderile sale nu au aer condiționat. Planul de adaptare la climă propune mai multe centre de răcire, planuri de regândire a programelor zilnice pentru oamenii care lucrează afară pentru a preveni stresul termic și angajamentul de a instala „acoperișuri reci” izolate sau reflectorizante pe 1.000 de clădiri publice.
Orașul se angajează să creeze și un nucleu fără mașini pentru inima fiecărui arondisment. Pe Boulevard Périphérique, faimoasa centură interioară a Parisului, orașul va ocupa o bandă de circulație pentru utilizarea exclusivă a vehiculelor de transport public, iar dintre benzile care vor rămâne deschise tuturor, limitele de viteză vor fi reduse la 50 km/oră.
Aceste propunerile vor fi votate într-un consiliu în care partidele din coaliția primarului Hidalgo formează o majoritate. Sub Hidalgo, orașul și-a dezvoltat o reputație de a fi deosebit de proactiv împotriva traficului auto, excluzând în mod constant vehiculele poluante din centrul său, reducând spațiul pentru mașini în multe zone și limitele de viteză.