Pe scurt:
- Investiție de 40 de milioane de euro
- Colos de 70 m lungime și 30 m lățime
- 3,500 mc de beton
- 420 tone de fier
- Câte un metru împins pe zi
Pe larg:
La Timișoara se folosește o tehnologie unică în România. Un colos de beton este construit separat pe șantier și va fi împins sub 11 linii de cale ferată. Acest lucru va fi realizat fără ca traficul feroviar să fie oprit sau afectat. Proiectul este realizat cu ajutorul unei tehnologii noi pentru România, dar a fost deja folosită la multe proiecte majore de infrastructură din Europa.
Colosul are 70 de m lungime și 30 m lățime va înghiți 3500 de mc de beton și aproape 420 tone de fier, iar în câteva săptămâni începe efectiv să fie împins, un metru în fiecare zi.
Pasajul va rezolva mult din aglomerația din trafic, atunci când va fi complet gata, în vara anului viitor.
„Este un pas enorm așteptat de 30 de ani, este prima legătură nouă peste calea ferată care se construiește în Timișoara, de la Revoluție încoace, primul drum nou. Undeva, dacă nu apar probleme, anul viitor în primăvară trebuie să fie pe poziție”, spune Ruben Lațcău, viceprimar Timișoara.
Pasajul Solventul face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede și un pod peste Bega, a cărui valoare totală ajunge la 40 de milioane de euro.