Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să semneze joi, 11 aprilie, cel mai valoros contract din istoria sa – cel pentru construcția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, parte din Autostrada Transilvania (A3). Proiectul include Tunelul Meseș, viitorul cel mai lung tunel rutier de autostradă din România.
Contractul, în valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), a fost atribuit asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS. Traseul acoperă o lungime totală de 41 de kilometri, iar lucrările sunt prevăzute să se desfășoare pe durata a 78 de luni – dintre care 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.
Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, această etapă finalizează contractarea întregii autostrăzi A3, unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură rutieră din România.

Tunelul Meseș: un proiect fără precedent în infrastructura românească
Elementul central al acestui tronson este Tunelul Meseș, care va măsura 2,89 km lungime, fiind format din două galerii unidirecționale, ceea ce înseamnă un total de 5,78 km construiți. Tunelul va traversa Munții Meseș și va deveni cel mai lung tunel de autostradă din România, depășind toate realizările anterioare în domeniu.
Pe lângă tunel, pe acest sector de autostradă vor fi realizate și 65 de viaducte, poduri și pasaje, însumând aproximativ 13 kilometri de structuri.